miercuri, 16 noiembrie 2011

Coffee

Sunt multe lucruri de spus despre cafea. Istoria ei e lunga si interesanta. E folosita in multe scopuri si eu nu vreau sa ma bag in detalii.
De ce scriu despre cafea? Well, chiar cred ca e o inventie minunata! Multumesc lui Dumnezeu ca a inventat cafeaua si acum ma pot bucura de dimineti amarui delicioase alaturi de cana mea portocalie plina de lichidul negru :)

Aceasta postare vreau sa fie, defapt, dedicata to coffee slangs. In timp ce studiam pentru licenta m-am asezat la o masa in biblioteca. Am obiceiul sa ma pun la mese pe care exista deja carti, asa, ca sa mai vad ce citesc altii. Masa asta era plina de carti groase cu slang-uri. Din curiozitate am deschis una si am inceput sa cotrobai dupa slang-uri interesante. M-am oprit la coffee si journalism slangs(astea pentru alta data), pentru ca sunt lucruri care ma intereseaza.

Si uite ce am descoperit despre cafea. Niste slang-uri interesante pe care vreau sa le impartasesc.

Primul care m-a atras era "jitterati" - those who need constant supply of caffeine to meet deadlines.
Cafeaua are mai multe denumiri. Cea mai populara e "Joe"-old-school diner slang for coffee. Dar o mai poti numi si: java(acum inteleg logo-ul de la java :D), jamoke, sludge, silt, bilge, murk, mud and a shot-in-the-arm!

"Schizo" nu are nicio legatura cu boala, ci e "a cup of coffee made with equal parts of caffeinated and decafeinated coffee".
Cele mai interesante denumiri mi s-au parut, totusi, cele date cafelei, cum ii spunem noi, la pachet, sau mai modern "to go".

"Coffee on a leash"- to go, in a disposable cup with handles.

"Coffee on wheels"- order to go.

"Coffee with legs"- a cup packed to go.

Si daca vreau sa raman la o masa sa beau linistit spun "A coffee, park it!" adica "an order to stay".

O alta prescurtare, care a venit si cu un mic ghid de "cum sa comanzi fara sa arati ca nu stii nimic despre Starbucks" este COD. Vine de la "coffee of the day". Povestioara spunea ca, in general, expresia e folosita in cafenelele Starbucks.
De obicei, ca incepator in de-ale cafelei, daca mergi la Starbucks te pierzi in specialitatile lor si fiindca tanti de dupa tejghea e genial de priceputa in taina cafelei (fiindca lucreaza acolo) e foarte posibil sa chicoteasca pe dupa paharele de cafea cand ramai cu gura cascata in fata meniului si te intrebi "dar oare aia ce inseamna?". Ca sa nu faci ditamai coada in spatele tau ceri simplu COD si te multumesti cu ce ai primit. Te asezi la o masa si tragi cu ochiul, si cu urechea, la ce comanda altii, te informezi mai bine si data viitoare o sa comanzi ce iti place tie :)

Pana atunci, eu vreau "an iced tall Schizo skinny hazelnut cappuccino with wings" care e doar varianta scurta pentru "a small iced hazelnut cappuccino with one shot of regular and one of decaf, plus skim milk with foam, to go"

Si un link cu denumiri date de altii. Unele sunt chiar interesante :)

Enoy your coffee!

Niciun comentariu: