sâmbătă, 3 ianuarie 2009

Toti trei, Domnul si-o pisica....

"Afara ninge linistit
Si-n soba arde focul..."

Asa poate incepe povestea unui Craciun autentic petrecut la bunici anul acesta. Sa stau la caldura sobei, sa prajesc seminte pe soba si sa il ascult pe bunicul cum ne invata din Biblie sunt niste bucurii pentru mine. E asa de placut sa auzi intelepciunea celor batrani care te invata lectii din viata lor brazdata cu experiente...
Mi s-a parut asa de frumoasa imaginea in care eu imi citeam cusurile, bunicul citea ceva proza iar bunica, langa el, pe pat, citea o carte de poezii. Pisica statea ghemuita pe covor iar Domnul se uita la noi zambind.
Am mers la colindat alaturi de copii si ne-am bucurat cand am vazut ca putem aduce bucurie pe chipul oamenilor care ne asteptau cu mere si nuci...
E asa pasnic Craciunul cand totul afara-i alb si turturii stau agatati de acoperis, soarele isi arata razele printre nori si zapada straluceste de bucurie la intalnirea cu acesta. Noi mai punem un lemn pe foc, ne incalzim picioarele sub o patura pufoasa si savuram tacuti un ceai privind miracolul iernii de afara...
E asa placut sa te reintorci la lucrurile simple ale copilariei cand te bucuri de prima ninsoare si de scartaitul zapezii sub papuci; cand rupeai turturii si ii crantaneai intre dinti si te jucai in zapada nestingherit.
Minunea sarbatoririi nasterii lui Isus intr-o inima curata, in simplitatea unei case umile in timp ce lumea agitata isi arunca minciunile in toate partile...
Am descoperit minunea Craciunului: sa poti face liniste in suflet cand in jurul tau e agitatie...sa poti sa te intorci la adevarurile Scripturii cand lumea iti intinde toate scrierile omenirii...sa poti sta in simplitate, renuntand la o lume deja prea complicata prin simpla-i existenta...
Isus inca se naste in inimile care aleg sa se simplifice de drgaul Lui, nu sa se complice de dragul lumii!
Ce am invatat de acest Craciun?- Am invatat sa ma smeresc, Isus m-a invatat sa ma opresc din ropotul lumii prea agitate si sa ma intorc in Scripturi...
L-am gasit pe Isus in lucrurile din jurul meu, in bucuriile copilariei si ninsoarea lina, in batranii casei Sale si in simplitatea unei vieti inchinate Lui cu desavarsire.....
Totusi realitatea va fi mereu mai diferita....

Niciun comentariu: